Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1170"

Från Mittköping
Hoppa till:navigering, sök
(Skapade sidan med '{{Nyckelområden |Kommun=Nordmaling |Nyckelområde=Nytta och insikt |Rubrik=Stark koppling till ökad måluppfyllelse |Sammanfattning=Digitala verktyg som hjälpmedel. Anpass...')
 
Rad 3: Rad 3:
 
|Nyckelområde=Nytta och insikt
 
|Nyckelområde=Nytta och insikt
 
|Rubrik=Stark koppling till ökad måluppfyllelse
 
|Rubrik=Stark koppling till ökad måluppfyllelse
|Sammanfattning=Digitala verktyg som hjälpmedel.
+
|Sammanfattning=Rätt använda är digitala verktyg i skolan är ett oerhört viktigt hjälpmedel för att elever ska kunna nå målen. I Nordmaling är datorn och andra digitala verktyg självklara att tänka in vid extra anpassningar och särskilt stöd. I undervisningen ger de helt nya möjligheter till läranande. Att skriva sig till läsning är ett exempel på det. Digitala läromedel ett annat. Genom att lägga undervisningen på Internet skapas nya arenor och innovativa lärmiljöer.
Anpassningar och särskilt stöd, ASL,
+
Verktygen skapar också nya möjligheter och arenor för både kollegialt lärande och feedback till elever - de två områden om metaforskning kring skolutveckling pekar ut som de viktigaste faktorerna för hög måluppfyllelse.
Kollegialt lärande, Feedback till elever
+
På samma sätt öppnar digitala verktyg nya möjligheter för kommunikation mellan hem och skola.
Kommunikation hem-skola
 
 
}}
 
}}

Versionen från 4 oktober 2017 kl. 17.56

Kommun Nordmaling Till kommunsidan
Nyckelområde Nytta och insikt Till nyckelområdets huvudsida

Stark koppling till ökad måluppfyllelse

Sammanfattning

Rätt använda är digitala verktyg i skolan är ett oerhört viktigt hjälpmedel för att elever ska kunna nå målen. I Nordmaling är datorn och andra digitala verktyg självklara att tänka in vid extra anpassningar och särskilt stöd. I undervisningen ger de helt nya möjligheter till läranande. Att skriva sig till läsning är ett exempel på det. Digitala läromedel ett annat. Genom att lägga undervisningen på Internet skapas nya arenor och innovativa lärmiljöer. Verktygen skapar också nya möjligheter och arenor för både kollegialt lärande och feedback till elever - de två områden om metaforskning kring skolutveckling pekar ut som de viktigaste faktorerna för hög måluppfyllelse. På samma sätt öppnar digitala verktyg nya möjligheter för kommunikation mellan hem och skola.

Detaljer