Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1164"

Från Mittköping
Hoppa till:navigering, sök
Rad 13: Rad 13:
 
Utbildningens syfte är att få fram en grupp presumtiva rektorer, biträdande rektorer, förskolechefer och biträdande förskolechefer, alltså medarbetare som i framtiden vill söka chefstjänst och som har kunskap om och förståelse för vad uppdraget innebär.
 
Utbildningens syfte är att få fram en grupp presumtiva rektorer, biträdande rektorer, förskolechefer och biträdande förskolechefer, alltså medarbetare som i framtiden vill söka chefstjänst och som har kunskap om och förståelse för vad uppdraget innebär.
 
Den nya statliga rektorsutbildningen påbörjas inte förrän man innehar en rek-torstjänst och har arbetat i sin befattning ett år. Nyanställda förskolechefer/ rektorer behöver, i högre utsträckning än tidigare, kännedom om vad upp-draget som förskolechef och rektor innebär redan när man går in i det.  
 
Den nya statliga rektorsutbildningen påbörjas inte förrän man innehar en rek-torstjänst och har arbetat i sin befattning ett år. Nyanställda förskolechefer/ rektorer behöver, i högre utsträckning än tidigare, kännedom om vad upp-draget som förskolechef och rektor innebär redan när man går in i det.  
== Mentoring coaching==
+
== Mentoring coaching�för rektorer och förstelärare ==
 +
Mentoring coaching�för rektorer och förstelärare
 +
=== Vad är mentoring coaching? ===
  
 
}}
 
}}

Versionen från 28 september 2017 kl. 16.54

Kommun Linköping Till kommunsidan
Nyckelområde Ledarskap Till nyckelområdets huvudsida

Sammanfattning

Ledarutbildningar för samtliga förskolechefer, rektorer och förstelärare.

Detaljer

Exempel

Ledaskapsakademin för blivande chefer i kommunen

Rekryteringsutbildning

Bakgrund

Att rekrytera goda ledare för uppdrag som förskolechefer och rektorer är en synnerligen viktig fråga för den framtida skolutvecklingen. All aktuell skol-forskning visar att rektor och förskolechefer har en avgörande betydelse för barnens/elevernas resultat och måluppfyllelse.

Syfte

Utbildningens syfte är att få fram en grupp presumtiva rektorer, biträdande rektorer, förskolechefer och biträdande förskolechefer, alltså medarbetare som i framtiden vill söka chefstjänst och som har kunskap om och förståelse för vad uppdraget innebär. Den nya statliga rektorsutbildningen påbörjas inte förrän man innehar en rek-torstjänst och har arbetat i sin befattning ett år. Nyanställda förskolechefer/ rektorer behöver, i högre utsträckning än tidigare, kännedom om vad upp-draget som förskolechef och rektor innebär redan när man går in i det.

Mentoring coaching�för rektorer och förstelärare

Mentoring coaching�för rektorer och förstelärare

Vad är mentoring coaching?