Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1153"

Från Mittköping
Hoppa till:navigering, sök
 
(En mellanliggande version av samma användare visas inte)
Rad 42: Rad 42:
 
<br />
 
<br />
 
<br /> Larmteamets huvudsakliga uppgifter IDAG är:
 
<br /> Larmteamets huvudsakliga uppgifter IDAG är:
<br /> * installera och serva ''trygghetslarm'' och ''digitala låsvred'' i ordinärt boende,
+
* installera och serva ''trygghetslarm'' och ''digitala låsvred'' i ordinärt boende,
<br /> * installera och serva ''kompletteringslarm'' i särskilt boende, samt
+
* installera och serva ''kompletteringslarm'' i särskilt boende, samt
<br /> * installera och serva ''larmsystem'' i Funktionsstödsförvaltningens boende.
+
* installera och serva ''larmsystem'' i Funktionsstödsförvaltningens boende.
 
<br />
 
<br />
 
<br /> ''Digital Trygghet'' IMORGON kommer bl.a. att innebära:
 
<br /> ''Digital Trygghet'' IMORGON kommer bl.a. att innebära:
<br /> * digital tillsyn
+
* digital tillsyn
<br /> * mobila trygghetslarm
+
* mobila trygghetslarm
<br /> * trygghetslarmet som central del i hemmet
+
* trygghetslarmet som central del i hemmet
<br /> * hotellås i bostaden
+
* hotellås i bostaden
<br /> * fall-larm
+
* fall-larm
<br /> * larmcentral kan öppna för räddningstjänst
+
* larmcentral kan öppna för räddningstjänst
<br /> * virtuell vårdcentral
+
* virtuell vårdcentral
<br /> * TVn som bildskärm; beställ färdtjänst, mat och hemtjänst
+
* TVn som bildskärm; beställ färdtjänst, mat och hemtjänst
 
<br />
 
<br />
 
<br />
 
<br />
Rad 66: Rad 66:
 
=====''Bakgrund''=====
 
=====''Bakgrund''=====
 
Pensionärsföreningen SPF Östra Blekinge startade 2012 ett IT-projekt för sina 350 medlemmar med utvecklingsbidrag från förbundet SPF. Projektet ''”Får vi bota din datarädsla?”'' bestod av tre delar:                                                                                     
 
Pensionärsföreningen SPF Östra Blekinge startade 2012 ett IT-projekt för sina 350 medlemmar med utvecklingsbidrag från förbundet SPF. Projektet ''”Får vi bota din datarädsla?”'' bestod av tre delar:                                                                                     
<br />*fånga upp medlemmarnas behov av vidareutbildning om mobiltelefoner, datorer och  läsplattor                                                                                                                           
+
*fånga upp medlemmarnas behov av vidareutbildning om mobiltelefoner, datorer och  läsplattor                                                                                                                           
<br />*fånga upp behovet av hjälp och stöd när tekniken strular                                                                             <br />*informationsträffar och möjlighet att ”prova på”
+
*fånga upp behovet av hjälp och stöd när tekniken strular
 +
*informationsträffar och möjlighet att ”prova på”
 
<br />Projektet redovisades 2013 för förbundet SPF i Stockholm som ett utvecklingsprojekt i tiden. 2014 skrev BB, representant för SPFs Samrådsgrupp i Karlskrona och KPR, ett PM till Äldrenämnden om införande av Fixarservice – Elektronisk teknik. IT fixarservice startade som ett projekt 1 mars 2015.  
 
<br />Projektet redovisades 2013 för förbundet SPF i Stockholm som ett utvecklingsprojekt i tiden. 2014 skrev BB, representant för SPFs Samrådsgrupp i Karlskrona och KPR, ett PM till Äldrenämnden om införande av Fixarservice – Elektronisk teknik. IT fixarservice startade som ett projekt 1 mars 2015.  
 
<br />  
 
<br />  

Nuvarande version från 16 oktober 2017 kl. 12.53