Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1120"
(Skapade sidan med '{{Nyckelområden |Kommun=Halmstad |Nyckelområde=Kommunikation |Rubrik=Delaktighet kräver bred kommunikation |Sammanfattning=Precis som med allt förändringsarbete är delak...') |
|||
Rad 6: | Rad 6: | ||
|Detaljer=Olika målgrupper så som medarbetare, enhetschefer, politiker, fackliga representanter, anhöriga, kunder/brukare, brukarorganisationer, invånare m.fl. är alla exempel på grupperingar vi vill nå och involvera eller hålla informerade. | |Detaljer=Olika målgrupper så som medarbetare, enhetschefer, politiker, fackliga representanter, anhöriga, kunder/brukare, brukarorganisationer, invånare m.fl. är alla exempel på grupperingar vi vill nå och involvera eller hålla informerade. | ||
− | Det är viktigt att alla känner sig informerade och delaktiga men även för oss att ta del av åsikter, erfarenheter och inspel som vi tar hänsyn till i vårt arbete. Ett aktivt kommunikationsarbete är viktigt och särskilt mötet med målgrupperna. Vi söker aktivt upp målgrupperna men inte sällan kommer initiativet från målgruppen också. Ett exempel på dialog eller kommunikation är | + | Det är viktigt att alla känner sig informerade och delaktiga men även för oss att ta del av åsikter, erfarenheter och inspel som vi tar hänsyn till i vårt arbete. Ett aktivt kommunikationsarbete är viktigt och särskilt mötet med målgrupperna. Vi söker aktivt upp målgrupperna men inte sällan kommer initiativet från målgruppen också. Ett exempel på dialog eller kommunikation är Invånardialog inom olika områden så som framtidens boende eller välfärdsteknik. |
Ett aktivt kommunikationsarbete är en viktig faktor när det gäller generell information om området digitalisering och välfärdsteknik men även under förändringsarbetet, t.ex. i ett projekt där en digitalisering ska ske genom systeminförande eller liknande. | Ett aktivt kommunikationsarbete är en viktig faktor när det gäller generell information om området digitalisering och välfärdsteknik men även under förändringsarbetet, t.ex. i ett projekt där en digitalisering ska ske genom systeminförande eller liknande. | ||
}} | }} |
Nuvarande version från 10 september 2017 kl. 20.26
Kommun | Halmstad ![]() |
---|---|
Nyckelområde | Kommunikation ![]() |
Delaktighet kräver bred kommunikation
Sammanfattning
Precis som med allt förändringsarbete är delaktighet och bred förankring en framgångsfaktor. I vårt arbete med digitalisering har vi haft en målsättning om att öka den digitala mognadsgraden i organisationen genom att kontinuerligt "prata" om digitalisering, välfärdsteknik, möjligheter och utmaningar med olika målgrupper ökar vi graden av delaktighet och engagemang.
Detaljer
Olika målgrupper så som medarbetare, enhetschefer, politiker, fackliga representanter, anhöriga, kunder/brukare, brukarorganisationer, invånare m.fl. är alla exempel på grupperingar vi vill nå och involvera eller hålla informerade.
Det är viktigt att alla känner sig informerade och delaktiga men även för oss att ta del av åsikter, erfarenheter och inspel som vi tar hänsyn till i vårt arbete. Ett aktivt kommunikationsarbete är viktigt och särskilt mötet med målgrupperna. Vi söker aktivt upp målgrupperna men inte sällan kommer initiativet från målgruppen också. Ett exempel på dialog eller kommunikation är Invånardialog inom olika områden så som framtidens boende eller välfärdsteknik.
Ett aktivt kommunikationsarbete är en viktig faktor när det gäller generell information om området digitalisering och välfärdsteknik men även under förändringsarbetet, t.ex. i ett projekt där en digitalisering ska ske genom systeminförande eller liknande.