Toggle navigation
Om Mittköping
Om Mittköping
Mittköpings manifest
Mittköpings vision
Bli medborgare i Mittköping
Grand Opening
Om LEDA
Nyckelområden
Nyckelområden - översikt
Arbetsprocesser
Delaktighet
Infrastruktur
Juridik och säkerhet
Kommunikation
Kompetens
Ledarskap
Målbild
Nytta och insikt
Organisation och kultur
Styrning
Hjälp
För dig som vill bli medborgare
För dig som vill redigera
För dig som vill återanvända Mittköping
Skattkistan: Majas bilder
Kontakt
Wikiredaktörer
Våra hjältar
Kontakta SKL
Senaste ändringarna
...
Nyckelområden
Diskussion
Visa formulär
Visa wikitext
Historik
Logga in
Ansök om konto
Redigera nyckelområde: Nyckelområden:1085
Från Mittköping
Hoppa till:
navigering
,
sök
Du har inte behörighet att redigera denna sida, av följande anledningar:
Den handling du har begärt kan enbart utföras av användare i gruppen:
Användare
.
Du måste bekräfta din e-postadress innan du kan redigera sidor. Var vänlig ställ in och validera din e-postadress genom dina
användarinställningar
.
Tillhörande kommun:
Nyckelområde:
Rubrik:
Sammanfattning:
Botkyrka har en tydlig fokus på omvärldsbevakning för att kunna bättre förstår vår omvärld och anpassa till omvärdstryck.
Eventuellt ytterligare detaljer:
Som en del av vårt arbete med omvärldsbevakning åkte en delegation ifrån utbildningsförvaltningen till Singapore i mars 2016 för att delta och medverka in en konferens, International Conference on Teaching and Learning with Technology, https://ictlt.com/ The first Masterplan for ICT in Education (1997–2002) laid a strong foundation for schools to harness ICT, particularly in the provision of basic ICT infrastructure and in equipping teachers with a basic level of ICT integration competency. The second Masterplan for ICT in Education (2003–2008) built on this foundation to strive for an effective and pervasive use of ICT in education by, for example, strengthening the integration of ICT into the curriculum, establishing baseline ICT standards for students and seeding innovative use of ICT among schools. The third Masterplan for ICT in Education (2009-2014) represents a continuum of the vision of the first and second Masterplans, which is to enrich and transform the learning environments of our students and equip them with the critical competencies and dispositions to succeed in a knowledge economy. https://www.imda.gov.sg/infocomm-and-media-news/buzz-central/2008/9/singapore-unveils-third-masterplan-for-ict-in-education
Eventuellt ytterligare detaljer
Avbryt
Vad som länkar hit
Relaterade ändringar
Specialsidor
Sidinformation