Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1057"

Från Mittköping
Hoppa till:navigering, sök
Rad 5: Rad 5:
 
|Sammanfattning=Den digitala infrastrukturen ska, enligt Linköpings kommuns digitala agenda, bygga på pedagogikens villkor: lättanvänt, pålitligt och tillgängligt.
 
|Sammanfattning=Den digitala infrastrukturen ska, enligt Linköpings kommuns digitala agenda, bygga på pedagogikens villkor: lättanvänt, pålitligt och tillgängligt.
 
|Detaljer=För att uppnå detta och för att säkra likvärdiga villkor för alla elever har en gemensam bas av digital teknik byggts på samtliga skolor:
 
|Detaljer=För att uppnå detta och för att säkra likvärdiga villkor för alla elever har en gemensam bas av digital teknik byggts på samtliga skolor:
 +
* Punktlistelement
 
• Trådlösa nätverk (eduroam) är utbyggt i alla skolor och förskolor, med särskilt hög kapacitet i klassrummen
 
• Trådlösa nätverk (eduroam) är utbyggt i alla skolor och förskolor, med särskilt hög kapacitet i klassrummen
 
• Alla skolor och de flesta förskolor är anslutna till Internet via fiber
 
• Alla skolor och de flesta förskolor är anslutna till Internet via fiber

Versionen från 26 september 2017 kl. 12.22

Kommun Linköping Till kommunsidan
Nyckelområde Infrastruktur Till nyckelområdets huvudsida

Viktigt med stabil infrastruktur

Sammanfattning

Den digitala infrastrukturen ska, enligt Linköpings kommuns digitala agenda, bygga på pedagogikens villkor: lättanvänt, pålitligt och tillgängligt.

Detaljer

För att uppnå detta och för att säkra likvärdiga villkor för alla elever har en gemensam bas av digital teknik byggts på samtliga skolor:

  • Punktlistelement

• Trådlösa nätverk (eduroam) är utbyggt i alla skolor och förskolor, med särskilt hög kapacitet i klassrummen • Alla skolor och de flesta förskolor är anslutna till Internet via fiber • Alla klassrum är utrustade med projektor (interaktiv eller vanlig), ljudanläggning, apple-tv och stationär eller bärbar dator • All personal i grund- och förskola är utrustad med personlig lärplatta • Alla barn och elever i förskola och grundskola har tillgång till lärplattor. I år F-6 delas en platta på högst två elever och i år 7-9 har varje elev en egen