Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1057"

Från Mittköping
Hoppa till:navigering, sök
 
(3 mellanliggande versioner av samma användare visas inte)
Rad 3: Rad 3:
 
|Nyckelområde=Infrastruktur
 
|Nyckelområde=Infrastruktur
 
|Rubrik=Viktigt med stabil infrastruktur
 
|Rubrik=Viktigt med stabil infrastruktur
|Sammanfattning=Den digitala infrastrukturen ska, enligt Linköpings kommuns digitala agenda, bygga på pedagogikens villkor: lättanvänt, pålitligt och tillgängligt.
+
|Sammanfattning=Den digitala infrastrukturen ska bygga på pedagogikens villkor: lättanvänt, pålitligt och tillgängligt.
|Detaljer=För att uppnå detta och för att säkra likvärdiga villkor för alla elever har en gemensam bas av digital teknik byggts på samtliga skolor:
+
|Detaljer=För att uppnå detta och för att säkra likvärdiga villkor för alla elever har en gemensam bas av digital teknik byggts på samtliga skolor i Linköpings kommun:
Trådlösa nätverk (eduroam) är utbyggt i alla skolor och förskolor, med särskilt hög kapacitet i klassrummen
+
* Trådlösa nätverk (eduroam) är likvärdigt utbyggt i alla skolor och förskolor, med särskilt hög kapacitet i klassrummen.
Alla skolor och de flesta förskolor är anslutna till Internet via fiber
+
* Alla skolor och de flesta förskolor är anslutna till Internet via fiber
Alla klassrum är utrustade med projektor (interaktiv eller vanlig), ljudanläggning, apple-tv och stationär eller bärbar dator
+
* Alla klassrum är utrustade med projektor (interaktiv eller vanlig), ljudanläggning, apple-tv och stationär eller bärbar dator.
All personal i grund- och förskola är utrustad med personlig lärplatta
+
* All personal i förskola och skola är utrustad med egen digital enhet; lärplatta eller dator.
Alla barn och elever i förskola och grundskola har tillgång till lärplattor. I år F-6 delas en platta på högst två elever och i år 7-9 har varje elev en egen
+
* Alla barn och elever i förskola och skola har tillgång till egna digitala enheter. I förskola och grundskola används mest lärplattor medan det i gymnasieskolan används mest Chromebooks.
 
}}
 
}}

Nuvarande version från 26 september 2017 kl. 12.31

Kommun Linköping Till kommunsidan
Nyckelområde Infrastruktur Till nyckelområdets huvudsida

Viktigt med stabil infrastruktur

Sammanfattning

Den digitala infrastrukturen ska bygga på pedagogikens villkor: lättanvänt, pålitligt och tillgängligt.

Detaljer

För att uppnå detta och för att säkra likvärdiga villkor för alla elever har en gemensam bas av digital teknik byggts på samtliga skolor i Linköpings kommun:

  • Trådlösa nätverk (eduroam) är likvärdigt utbyggt i alla skolor och förskolor, med särskilt hög kapacitet i klassrummen.
  • Alla skolor och de flesta förskolor är anslutna till Internet via fiber
  • Alla klassrum är utrustade med projektor (interaktiv eller vanlig), ljudanläggning, apple-tv och stationär eller bärbar dator.
  • All personal i förskola och skola är utrustad med egen digital enhet; lärplatta eller dator.
  • Alla barn och elever i förskola och skola har tillgång till egna digitala enheter. I förskola och grundskola används mest lärplattor medan det i gymnasieskolan används mest Chromebooks.