Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1057"
Rad 5: | Rad 5: | ||
|Sammanfattning=Den digitala infrastrukturen ska, enligt Linköpings kommuns digitala agenda, bygga på pedagogikens villkor: lättanvänt, pålitligt och tillgängligt. | |Sammanfattning=Den digitala infrastrukturen ska, enligt Linköpings kommuns digitala agenda, bygga på pedagogikens villkor: lättanvänt, pålitligt och tillgängligt. | ||
|Detaljer=För att uppnå detta och för att säkra likvärdiga villkor för alla elever har en gemensam bas av digital teknik byggts på samtliga skolor: | |Detaljer=För att uppnå detta och för att säkra likvärdiga villkor för alla elever har en gemensam bas av digital teknik byggts på samtliga skolor: | ||
+ | * Punktlistelement | ||
• Trådlösa nätverk (eduroam) är utbyggt i alla skolor och förskolor, med särskilt hög kapacitet i klassrummen | • Trådlösa nätverk (eduroam) är utbyggt i alla skolor och förskolor, med särskilt hög kapacitet i klassrummen | ||
• Alla skolor och de flesta förskolor är anslutna till Internet via fiber | • Alla skolor och de flesta förskolor är anslutna till Internet via fiber |
Versionen från 26 september 2017 kl. 12.22
Kommun | Linköping ![]() |
---|---|
Nyckelområde | Infrastruktur ![]() |
Viktigt med stabil infrastruktur
Sammanfattning
Den digitala infrastrukturen ska, enligt Linköpings kommuns digitala agenda, bygga på pedagogikens villkor: lättanvänt, pålitligt och tillgängligt.
Detaljer
För att uppnå detta och för att säkra likvärdiga villkor för alla elever har en gemensam bas av digital teknik byggts på samtliga skolor:
- Punktlistelement
• Trådlösa nätverk (eduroam) är utbyggt i alla skolor och förskolor, med särskilt hög kapacitet i klassrummen • Alla skolor och de flesta förskolor är anslutna till Internet via fiber • Alla klassrum är utrustade med projektor (interaktiv eller vanlig), ljudanläggning, apple-tv och stationär eller bärbar dator • All personal i grund- och förskola är utrustad med personlig lärplatta • Alla barn och elever i förskola och grundskola har tillgång till lärplattor. I år F-6 delas en platta på högst två elever och i år 7-9 har varje elev en egen