Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1033"

Från Mittköping
Hoppa till:navigering, sök
Rad 5: Rad 5:
 
|Sammanfattning=I Mittköping har vi sett betydelsen av tydlig och inkluderande kommunikation både externt och internt - för en framgångsrik digital transformation. Vi utgår från en övergripande och långsiktig kommunikationsstrategi som vi kompletterar med en kortsiktig kommunikationsplan.
 
|Sammanfattning=I Mittköping har vi sett betydelsen av tydlig och inkluderande kommunikation både externt och internt - för en framgångsrik digital transformation. Vi utgår från en övergripande och långsiktig kommunikationsstrategi som vi kompletterar med en kortsiktig kommunikationsplan.
 
|Detaljer=[[Bild:Sixe-nine-v3.png|miniatyr]]
 
|Detaljer=[[Bild:Sixe-nine-v3.png|miniatyr]]
 +
 +
'''Några väsentliga framgångsfaktorer'''
 +
keep it simple: hellre kortfattat än krångligt, annars efterlevs inte strategi och plan.
 +
inkludera en kommunikatör eller informatör från start i allt kommunikationsarbete.
 +
tillgängliggör: lägg upp strategi, planer och andra dokument där de är lätta att komma åt. Intranät, Trello eller delade google drive-dokument.
 +
håll i, håll ut: byt inte strategi och budskap för ofta, låt det landa.
 +
särskilj interna och externa kommunikationsinsatser i planeringen.
 +
planera både långsiktigt och kortsiktigt: dvs en årsplan som uppdateras kvartals eller halvårsvis.
 +
uppföljning och justering: mät alla insatser för att optimera och justera.
 
}}
 
}}

Versionen från 16 oktober 2017 kl. 13.48

Kommun Mittköping Till kommunsidan
Nyckelområde Kommunikation Till nyckelområdets huvudsida

Framgång genom engagerande kommunikation

Sammanfattning

I Mittköping har vi sett betydelsen av tydlig och inkluderande kommunikation både externt och internt - för en framgångsrik digital transformation. Vi utgår från en övergripande och långsiktig kommunikationsstrategi som vi kompletterar med en kortsiktig kommunikationsplan.

Detaljer

Sixe-nine-v3.png

Några väsentliga framgångsfaktorer keep it simple: hellre kortfattat än krångligt, annars efterlevs inte strategi och plan. inkludera en kommunikatör eller informatör från start i allt kommunikationsarbete. tillgängliggör: lägg upp strategi, planer och andra dokument där de är lätta att komma åt. Intranät, Trello eller delade google drive-dokument. håll i, håll ut: byt inte strategi och budskap för ofta, låt det landa. särskilj interna och externa kommunikationsinsatser i planeringen. planera både långsiktigt och kortsiktigt: dvs en årsplan som uppdateras kvartals eller halvårsvis. uppföljning och justering: mät alla insatser för att optimera och justera.