Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1033"

Från Mittköping
Hoppa till:navigering, sök
Rad 3: Rad 3:
 
|Nyckelområde=Kommunikation
 
|Nyckelområde=Kommunikation
 
|Rubrik=Framgång genom engagerande kommunikation
 
|Rubrik=Framgång genom engagerande kommunikation
|Sammanfattning=Mittköping har sett betydelsen av tydlig och inkluderande kommunikation både externt och internt - för en framgångsrik digital transformation. Mittköping utgår från en övergripande och långsiktig kommunikationsstrategi som kompletteras med en kortsiktig kommunikationsplan.
+
|Sammanfattning=Mittköping har sett betydelsen av tydlig och inkluderande kommunikation både externt och internt - för en framgångsrik digital transformation. Mittköping utgår från en övergripande och långsiktig [[Kommunikationsarbete#Kommunikationsstrategi|kommunikationsstrategi]] som kompletteras med en kortsiktig [[Kommunikationsarbete#Kommunikationsplan|kommunikationsplan]].
 
|Detaljer=[[Bild:Sixe-nine-v3.png|miniatyr]]
 
|Detaljer=[[Bild:Sixe-nine-v3.png|miniatyr]]
  

Versionen från 16 oktober 2017 kl. 19.53

Kommun Mittköping Till kommunsidan
Nyckelområde Kommunikation Till nyckelområdets huvudsida

Framgång genom engagerande kommunikation

Sammanfattning

Mittköping har sett betydelsen av tydlig och inkluderande kommunikation både externt och internt - för en framgångsrik digital transformation. Mittköping utgår från en övergripande och långsiktig kommunikationsstrategi som kompletteras med en kortsiktig kommunikationsplan.

Detaljer

Sixe-nine-v3.png

Några väsentliga framgångsfaktorer

  • keep it simple: hellre kortfattat än krångligt, annars efterlevs inte strategi och plan.
  • inkludera en kommunikatör eller informatör från start i allt kommunikationsarbete.
  • tillgängliggör: lägg upp strategi, planer och andra dokument där de är lätta att komma åt. Intranät, Trello eller delade google drive-dokument.
  • håll i, håll ut: byt inte strategi och budskap för ofta, låt det landa.
  • särskilj interna och externa kommunikationsinsatser i planeringen.
  • planera både långsiktigt och kortsiktigt: dvs en årsplan som uppdateras kvartals eller halvårsvis.
  • uppföljning och justering: mät alla insatser för att optimera och justera.