Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1033"

Från Mittköping
Hoppa till:navigering, sök
Rad 7: Rad 7:
  
 
'''Några väsentliga framgångsfaktorer'''
 
'''Några väsentliga framgångsfaktorer'''
keep it simple: hellre kortfattat än krångligt, annars efterlevs inte strategi och plan.
+
*keep it simple: hellre kortfattat än krångligt, annars efterlevs inte strategi och plan.
inkludera en kommunikatör eller informatör från start i allt kommunikationsarbete.
+
*inkludera en kommunikatör eller informatör från start i allt kommunikationsarbete.
tillgängliggör: lägg upp strategi, planer och andra dokument där de är lätta att komma åt. Intranät, Trello eller delade google drive-dokument.
+
*tillgängliggör: lägg upp strategi, planer och andra dokument där de är lätta att komma åt. Intranät, Trello eller delade google drive-dokument.
håll i, håll ut: byt inte strategi och budskap för ofta, låt det landa.
+
*håll i, håll ut: byt inte strategi och budskap för ofta, låt det landa.
särskilj interna och externa kommunikationsinsatser i planeringen.
+
*särskilj interna och externa kommunikationsinsatser i planeringen.
planera både långsiktigt och kortsiktigt: dvs en årsplan som uppdateras kvartals eller halvårsvis.
+
*planera både långsiktigt och kortsiktigt: dvs en årsplan som uppdateras kvartals eller halvårsvis.
uppföljning och justering: mät alla insatser för att optimera och justera.
+
*uppföljning och justering: mät alla insatser för att optimera och justera.
 
}}
 
}}

Versionen från 16 oktober 2017 kl. 13.49

Kommun Mittköping Till kommunsidan
Nyckelområde Kommunikation Till nyckelområdets huvudsida

Framgång genom engagerande kommunikation

Sammanfattning

I Mittköping har vi sett betydelsen av tydlig och inkluderande kommunikation både externt och internt - för en framgångsrik digital transformation. Vi utgår från en övergripande och långsiktig kommunikationsstrategi som vi kompletterar med en kortsiktig kommunikationsplan.

Detaljer

Sixe-nine-v3.png

Några väsentliga framgångsfaktorer

  • keep it simple: hellre kortfattat än krångligt, annars efterlevs inte strategi och plan.
  • inkludera en kommunikatör eller informatör från start i allt kommunikationsarbete.
  • tillgängliggör: lägg upp strategi, planer och andra dokument där de är lätta att komma åt. Intranät, Trello eller delade google drive-dokument.
  • håll i, håll ut: byt inte strategi och budskap för ofta, låt det landa.
  • särskilj interna och externa kommunikationsinsatser i planeringen.
  • planera både långsiktigt och kortsiktigt: dvs en årsplan som uppdateras kvartals eller halvårsvis.
  • uppföljning och justering: mät alla insatser för att optimera och justera.