Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1032"
Från Mittköping
Annaanna (Diskussion | bidrag) |
Frick (Diskussion | bidrag) |
||
Rad 4: | Rad 4: | ||
|Rubrik=Tydliga roller skapar medverkan och samverkan på alla nivåer | |Rubrik=Tydliga roller skapar medverkan och samverkan på alla nivåer | ||
|Sammanfattning=För att uppnå målen och därigenom nyttja digitaliseringens potential för ökad måluppfyllelse och likvärdighet i Botkyrkas förskolor och skolor behöver förvaltningens olika nivåer medverka och samverka. [https://www.botkyrka.se/download/18.5e1b89615c8647290745059/1497942871219/Strategi%20fo%CC%88r%20barns%20och%20elevers%20la%CC%88rande%20i%20en%20digital%20va%CC%88rld_200170620.pdf Strategi för barns och elevers lärande i en digital värld] tydliggör vilka förväntningar som ställs på de olika nivåerna för att nå samsyn och utveckling i hela förvaltningen. | |Sammanfattning=För att uppnå målen och därigenom nyttja digitaliseringens potential för ökad måluppfyllelse och likvärdighet i Botkyrkas förskolor och skolor behöver förvaltningens olika nivåer medverka och samverka. [https://www.botkyrka.se/download/18.5e1b89615c8647290745059/1497942871219/Strategi%20fo%CC%88r%20barns%20och%20elevers%20la%CC%88rande%20i%20en%20digital%20va%CC%88rld_200170620.pdf Strategi för barns och elevers lärande i en digital värld] tydliggör vilka förväntningar som ställs på de olika nivåerna för att nå samsyn och utveckling i hela förvaltningen. | ||
− | |Detaljer= | + | |Detaljer=<h4>Alla medarbetare</h4> |
*Förväntas nyttja och behärska relevanta digitala verktyg och digitala miljöer i det egna arbetet. | *Förväntas nyttja och behärska relevanta digitala verktyg och digitala miljöer i det egna arbetet. | ||
*Förväntas omvärldsbevaka digitaliseringsfrågor utifrån sin kontext. | *Förväntas omvärldsbevaka digitaliseringsfrågor utifrån sin kontext. |