Skillnad mellan versioner av "Nyckelområden:1004"
Från Mittköping
Mimfor (Diskussion | bidrag) |
|||
(2 mellanliggande versioner av 2 användare visas inte) | |||
Rad 3: | Rad 3: | ||
|Nyckelområde=Kompetens | |Nyckelområde=Kompetens | ||
|Rubrik=Kompetensförsörjning i skola samt vård och omsorg | |Rubrik=Kompetensförsörjning i skola samt vård och omsorg | ||
− | |Sammanfattning=* | + | |Sammanfattning=*''' Utbildning ''' |
LUC är en satsning på kollegialt lärande för att fördjupa lärarkompetensen och därmed kontinuerligt höja alla elevers och skolors resultat. | LUC är en satsning på kollegialt lärande för att fördjupa lärarkompetensen och därmed kontinuerligt höja alla elevers och skolors resultat. | ||
− | *Vård och omsorg | + | *''' Vård och omsorg ''' |
Utförarportalen är en webbplats där vi har samlat information till våra olika utförare inom vård- och omsorg. | Utförarportalen är en webbplats där vi har samlat information till våra olika utförare inom vård- och omsorg. | ||
|Detaljer=---- | |Detaljer=---- | ||
− | = | + | == UTBILDNING: LUC - Lokala utvecklingscenter == |
Idag är kommunens samtliga 1 000 pedagoger fördelade på olika ämnes-LUC. Det finns även lokala utvecklingscenter för förskola, fritidshem, förskoleklass, specialpedagogik och grundsärskola. Genom LUC kan Sollentuna kommun snabbt sprida och implementera såväl digitala som pedagogiska innovationer i alla delar av verksamheten. Genom valda digitala verktyg har man hittat ett effektivt och smart arbetssätt som gagnar skolutveckling och i förlängningen elevernas lärande. | Idag är kommunens samtliga 1 000 pedagoger fördelade på olika ämnes-LUC. Det finns även lokala utvecklingscenter för förskola, fritidshem, förskoleklass, specialpedagogik och grundsärskola. Genom LUC kan Sollentuna kommun snabbt sprida och implementera såväl digitala som pedagogiska innovationer i alla delar av verksamheten. Genom valda digitala verktyg har man hittat ett effektivt och smart arbetssätt som gagnar skolutveckling och i förlängningen elevernas lärande. | ||
Rad 21: | Rad 21: | ||
'''Hur får vi den att leva vidare?''' | '''Hur får vi den att leva vidare?''' | ||
− | Om modellen anses ge goda effekter kommer den att | + | Om modellen anses ge goda effekter kommer den att fortsätta användas som en kommunövergripande struktur för kompetensförsörjning. Modellen utvärderas varje läsår av såväl lärare som skolledare. |
'''Modell/arbetsmetod''' | '''Modell/arbetsmetod''' |