Skillnad mellan versioner av "Attityder"

Från Mittköping
Hoppa till:navigering, sök
m
Rad 1: Rad 1:
 
Attityd avser en persons medvetna eller omedvetna inställning till något. Inställningen kan vara kognitiv eller emotionell och visas antingen öppet eller dolt. Attityd är oftast ett resultat av inlärning eller så bygger de på tidigare erfarenheter vilket bidrar till att inställning och attityd är öppet för förändring
 
Attityd avser en persons medvetna eller omedvetna inställning till något. Inställningen kan vara kognitiv eller emotionell och visas antingen öppet eller dolt. Attityd är oftast ett resultat av inlärning eller så bygger de på tidigare erfarenheter vilket bidrar till att inställning och attityd är öppet för förändring
[[Fil:Six Nine.jpg|ingen|ram]]
+
[[Fil:Six Nine.jpg|ingen|ram]]Engagemang och intresse
 +
 
 +
Alla, både medarbetare och medborgare, behöver vara delaktiga. För att skapa engagemang är det viktigt med information. Hur och när information ska förmedlas kan vara bra att beskriva i en kommunikationsplan. Engagemang från ledningen för att få allas intresse. Samma förutsättningar. Att skapa olika forum där olika professioner möts. Att det är återkommande information för att möjliggöra att alla kan höra samma information. Använda forum som ex APT.
 +
 
 +
Att jobba med visningsmiljöer, att pröva, känna, visulisera som skapar andra idéer.
 
*  
 
*  
 
{{stub}}
 
{{stub}}
 
[[Kategori:Arbetsområde]]
 
[[Kategori:Arbetsområde]]

Versionen från 3 april 2017 kl. 14.06

Attityd avser en persons medvetna eller omedvetna inställning till något. Inställningen kan vara kognitiv eller emotionell och visas antingen öppet eller dolt. Attityd är oftast ett resultat av inlärning eller så bygger de på tidigare erfarenheter vilket bidrar till att inställning och attityd är öppet för förändring

Six Nine.jpg
Engagemang och intresse

Alla, både medarbetare och medborgare, behöver vara delaktiga. För att skapa engagemang är det viktigt med information. Hur och när information ska förmedlas kan vara bra att beskriva i en kommunikationsplan. Engagemang från ledningen för att få allas intresse. Samma förutsättningar. Att skapa olika forum där olika professioner möts. Att det är återkommande information för att möjliggöra att alla kan höra samma information. Använda forum som ex APT.

Att jobba med visningsmiljöer, att pröva, känna, visulisera som skapar andra idéer.